بررسی نحوه آبرسانی از منابع اصلی

بررسی نحوه آبرسانی از منابع اصلی

25دی 1395


خشکسالی داستان تکراری و تلخ این روزهای کشور ما است موضوعی که لزوم توجه بیشتر ما را به این حوزه طلب می‌کند . سیستمهای پمپاژ و آبرسانی این روزها به یک ابزار حیاتی مورد نیاز مردمان تبدیل گردیده است .

اما به صورت علمی آبرسانی را چگونه می‌توان تعریف نمود . آبرسانی عبارت است از هدایت و حفظ فشار آب در مسیر لوله از مبدا (چاه‌ها و منابع اصلی بزرگ) به سمت مقصد (مصرف‌کننده نهایی) است به طوری که در انتهای مسیر فشار مورد نیاز جهت مصرف عادی تامین گردد .

این فشار حداقل یک بار و حداکثر ۲-۳ بار می‌باشد لازم به ذکر است فشار بیشتر باعث پایین آمدن کیفیت سرویس دهی سیستم آبرسانی در محل مصرف ، به مرور زمان باعث خرابی شیرآلات و منجر به تولید سر و صدا هنگام پر شدن فلاش تانک‌ها می‌گردد .

بدین ترتیب جهت ثابت نگه داشتن فشار در مصرف کننده نهایی نیاز به یک تامین کننده دایم فشار آب وجود دارد . این تامین کننده‌ها (سیستم‌های پمپاژ) از منابع اصلی کار خود را آغاز می‌کنند و تا ورودی ساختمان‌ها این وظیفه را به عهده‌ می‌گیرند . لازم به ذکر است فشار استاندارد ارایه شده توسط اداره آب بین یک تا دو بار در نظر گرفته می‌شود و آب ورودی به مجتمع‌های آپارتمانی با یک فشار حداقلی تامین می‌گردد . مسلما برای تامین فشار طبقات پایانی ساختمان مناسب نیست این موضوع دلیل استفاده از سیستم‌های پمپاژ ساختمانی (بوسترپمپ‌ها) می‌باشد .

عبارت امنیتی زیر را در کادر وارد کنید :


© 2016 شرکت آسان صنعت مبتکران